معرفی کلینیک

بیماری های عملکردی دستگاه گوارش، بیشترین مراجعات بیماران گوارشی را تشکیل می دهند. طیف این بیماران وسیع بوده و شامل مواردی از قبیل سندرم روده تحریک پذیر، سوء هاضمه، یبوست، اسهال، دردهای شکمی، بی اختیاری مدفوع و گاز و موارد دیگر می باشد. کلینیک مزبور با هدف ارایه خدمات تشخیصی- درمانی به این بیماران ایجاد شده است.

اساس تشخیص در این بیماران بر پایه شرح حال و معاینه فیزیکی بنا شده است ولی در صورت لزوم و به ویژه جهت رد علل عضوی در این بیماران از روش های آزمایشگاهی و اندوسکوپی و کلونوسکوپی موجود در این کلینیک استفاده می شود و در صورت لزوم از روشهای تشخیص دیگر از جمله پرتونگاری نیز بهره برداری می شود.

خدمات کلینیک:

  • خدمات تشخیصی و درمانی: انجام اقدامات کلونوسکوپی، اندوسکوپی، انتروسکوپی، هیدروکولون تراپی،
  • درمان های مکمل: مشاوره تغذیه، مشاوره روانپزشکی
  • پیگیری و تشکیل پرونده: با توجه به تعداد زیاد بیماران جهت همه مراجعین پرونده تشکیل نمی شود ولی این کار در مورد موارد شدید و افرادی که نیاز به مراجعه مکرر دارند انجام می گیرد.
  • آموزش بیماران: آموزش موثر بیماران منجر به کنترل بهتر بیماری می شود. خدمات آموزشی بیماران در کلینیک پورسینای حکیم دارای اهمیت بسیار زیادی است. آماده سازی و ارایه جزوات آموزشی به بیماران از خدمات این کلینیک می باشد.
  •  پژوهش: کلینیک بیماری های عملکردی دستگاه گوارش با قرار گیری در مجموعه پورسینای حکیم، با در اختیار داشتن پزشکان متخصص و امکانات آزمایشگاهی و مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد با هدف دست یابی به دست آوردهای علمی برای حل مشکل بیماران نهایت سعی و تلاش خود را به کار می گیرد.