معرفی کلینیک

کلینیک تغذیه از سال 1383 با هدف ارایه ی خدمات تغذیه و رژیم درمانی به کلیه مراجعه کنندگان و به خصوص بیماران گوارش و کبد راه اندازی شده است. در این واحد، جهت هر مراجعه کننده پرونده الکترونیک با ثبت مشخصات آنتروپومتریک (قد، وزن، سن، جنس و …) به علاوه ثبت کامل بیماری ها، آزمایشات، داروهای مصرفی، سلیقه و حساسیت غذایی، تشکیل می گردد. و سپس بر اساس شرایط فردی از لحاظ وضعیت اقتصادی، سطح سواد و آگاهی های تغذیه ای و سلیقه وعادات غذایی (با در نظر گرفتن شرایط و بیماری ها)، رژیم مناسب تنظیم شده و ارایه می گردد. بر اساس نظر مراجع می توان رژیم های غذایی را با لیست جایگزینی و بدون اجبار تهیه غذای خاصی ارایه داد و یا با اسم غذا و طرز تهیه رژیمی آن، برنامه را تنظیم کرد.

نوبت های مراجعه بر حسب مقدار نیاز به کاهش یا افزایش وزن و شرایط جغرافیایی و بیماری ها، تنظیم می شود. با پیگیری و انجام توصیه های ورزشی و روانشناسی تغذیه و تنظیم خواب در کنار برنامه غذایی می توان شیوه و سبک زندگی فرد را اصلاح نموده و عادات غذایی و رفتاری صحیح را جایگزین عادات غلط نمود.  

 در حال حاضر کلینیک تغذیه در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه در دو شیفت کاری صبح و عصر و دوشنبه ها بعد از ظهر در محل کلینیک پورسینای حکیم، مراجعه کنندگان را پذیرش می کند. مراجعانی که برای بار اول مراجعه می کنند پس از تکمیل پرونده و ثبت داده های الکترونیک می توانند از خدمات آن بهره مند گردند.

خدمات کلینیک

  1. آموزش تغذیه صحیح به منظور افزایش سلامتی
  2. درمان چاقی و لاغری و رسیدن به وزن مناسب
  3. تعیین نیازهای تغذیه ای کودکان، نوجوانان، زنان باردار، شیرده و سالمندان
  4. رژیم درمانی جهت پیشگیری از بیماری های مزمن
  5. رژیم درمانی در دیابت، فشار خون بالا، چربی خون بالا
  6. رژیم درمانی در کبد چرب، سیروز کبدی
  7. رژیم درمانی در بیماری های التهابی روده
  8. رژیم درمانی در سندرم روده تحریک پذیر
  9. رژیم درمانی در سلیاک و عدم تحمل مواد غذایی
  10.  رژیم درمانی در ریفلاکس و زخم های دستگاه گوارش