• کمبود منیزیم با طیف وسیعی از بیماری ها ارتباط دارد.
  • محققان در موش ها نشان داده اند که چگونه منیزیم توانایی سیستم ایمنی را برای از بین بردن سلول های عفونی و سرطانی بهبود می بخشد.
  • تجزیه و تحلیل آنها از داده های حاصل از مطالعات بالینی همچنین نشان می دهد که سطوح پایین منیزیم با پیامدهای بدتری در درمان سرطان مرتبط است.
  • محققان قصد دارند مزایای احتمالی مکمل منیزیم را در طول درمان سرطان در آزمایشات بالینی آینده بررسی کنند.

افراد برای حفظ سلامتی خود نیاز به مصرف مقادیر نسبتاً زیادی از منیزیم دارند. منابع غذایی غنی از منیزیم شامل بادام، بادام هندی، بادام زمینی و اسفناج می باشد. گردو همچنین حاوی مقدار زیادی منیزیم است،100 گرم گردو حاوی 63 درصد منیزیم می باشد که این میزان منیزیم برای مصرف روزانه مجاز می باشد.

دریافت میزان مناسب منیزیم از رژیم غذایی در ارتباط مستقیم با داشتن استخوان های سالم، کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و سلامت قلب و عروق می باشد. این ماده معدنی همچنین نقش کلیدی در انقباض عضلانی، انتقال پیام های عصبی، تنظیم فشار خون و افزایش قدرت سیستم ایمنی دارد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که سرطان در موش هایی که رژیم غذایی کم منیزیم دارند سریعتر گسترش می یابد، همچنین این موش ها سیستم دفاع ایمنی ضعیف تری در برابر ویروس های آنفولانزا دارند. اکنون دانشمندان در سوئیس کشف کرده‌اند که نوعی از سلول‌های ایمنی (Cytotoxic T cells) بدن تنها در حضور منیزیم قادر به از بین بردن سلول های سرطانی هستند.

هنگامی که محققان داده‌های آزمایش‌های بالینی گذشته ایمنی‌درمانی سرطان را تجزیه و تحلیل کردند، دریافتند که سطوح پایین سرمی منیزیم با پیشرفت سریع‌تر بیماری و بقای کوتاه‌تر مرتبط است. محققان اکنون به دنبال راه هایی برای افزایش غلظت منیزیم در تومورهای بیماران هستند. همچنین مشخص نیست که آیا مصرف منظم منیزیم، چه از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد سالم کاهش دهد یا خیر.

منبع:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/magnesium-may-prime-the-immune-system-to-fight-cancer-and-infections?utm_source=Sailthru%20Email&utm_medium=Email&utm_campaign=MNT%20Daily%20News&utm_content=2022-01-25&apid=32856925&rvid=580e624591f4601936344c311c2649a8b514098bdbfc68d55e8856a4228e4782